B. Melayu
contrastBtngrayscaleBtn oku-icon

|

plusBtn crossBtn minusBtn

|

This site
is mobile
responsive


ABX Express kini dikenali sebagai KEX Express

ABX Express kini dikenali sebagai KEX Express

26 Okt 2022

Syarikat e-dagang dan perkhidmatan penghantaran tempatan, ABX Express (M) Sdn Bhd telah dijenamakan semula kepada KEX Express dan komited untuk terus melabur di Malaysia.

Langkah penjenamaan semula itu akan menyaksikan ABX Express berkembang menjadi KEX Express, dengan logonya digunakan dalam semua bahan termasuk papan tanda di semua kedai di seluruh negara dan lebih 2,500 trak penghantaran di seluruh negara.

Pengurus Besar Kanan KEX Express Malaysia Richard Lui berkata syarikat amat berkait rapat dengan pelaburan aset dan syarikat telah melabur RM250 juta dalam rangkaian penghantaran di Malaysia dan akan meneruskan lebih banyak pelaburan pada masa depan.

“Syarikat telah banyak melabur dalam automasi hab, infrastruktur IT dan pengembangan pasukan sejak lima tahun lepas,” katanya dalam pengumuman mengenai pelaksanaan penjenamaan semulanya.

Lui berkata langkah penjenamaan semula itu adalah pencapaian penting buat syarikat berikutan ia menjadi kemuncak kepada peranan yang dimainkan di bawah Kerry Logistics Network (KLN), syarikat logistik antarabangsa yang berpangkalan di Asia dan disenaraikan di Bursa Saham Hong Kong.

“Gabungan ini membolehkan KEX Express memiliki akses yang cepat kepada rangkaian global KLN yang luas dan penawaran ekspres antarabangsa yang lengkap khususnya ke China dan negara-negara di Asia.

“Menggabungkan pengalaman perkhidmatan kurier ekspres kepada rakyat Malaysia sejak 1984 dan rangkaian luas KLN Group, matlamat kami ialah untuk menjadi rakan logistik yang boleh dipercayai oleh rakyat Malaysia, menyediakan perkhidmatan penghantaran ekspres yang lancar dan mudah untuk syarikat perniagaan dan keperluan penghantaran peribadi ke destinasi tempatan dan antarabangsa,” katanya.

Lui berkata KEX Express baharu akan memberi tumpuan kepada tiga bidang sebagai sebahagian daripada komitmennya untuk memberikan perkhidmatan yang lebih baik kepada rakyat Malaysia.

“Pertama ialah pembayaran digital untuk tunai semasa penghantaran (COD) dan freight on delivery (FOD) dengan pilihan tanpa tunai dalam aspek penghantaran ekspres tempatan.

“Kedua ialah pusat penjual yang merupakan platform penghantaran semua dalam satu yang khusus untuk penjual.

“Bagi yang ketiga, kami akan memberi tumpuan kepada mengoptimumkan laluan perjalanan dan KEX Express dalam proses mengoptimumkan sistem penghalaan untuk laluan penghantarannya menggunakan algoritma dan data besar,” katanya.

Sumber: Bernama

TwitterLinkedInFacebookWhatsApp
wpChatIcon