B. MalaysiaEnglish한국어
contrastBtngrayscaleBtn oku-icon

|

plusBtn crossBtn minusBtn

|

This site
is mobile
responsive


FAQ COVID-19 Accordion

Soalan Lazim COVID-19

Semasa PKP, syarikat saya menghadapi masalah yang perlu diselesaikan segera dengan pihak berkuasa mengenai operasi kami. Siapakah yang harus saya hubungi?

Sekiranya operasi anda memerlukan bantuan segera akibat PKP, sila kemukakan butiran masalah yang dihadapi kepada [email protected].

Pelan Pemulihan Negara (NRP) menggariskan SOP dan peraturan untuk operasi sektor perkilangan. Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai NRP?

Syarikat boleh merujuk kepada Soalan Lazim mengenai NRP di sini (https://www.miti.gov.my/redir/ppn/faq.html)

Program Imunisasi Industri COVID-19 Kerjasama Awam-Swasta (PIKAS) dilancarkan bagi melengkapkan Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan (PICK). MITI telah ditugaskan untuk menyelaras program imunisasi bagi sektor ekonomi. Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai PIKAS?

Syarikat boleh merujuk kepada Soalan Lazim untuk PIKAS di sini (https://www.miti.gov.my/redir/pikas/faq.html)

Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai [email protected]?

Syarikat dalam sektor perkilangan dan perkhidmatan yang berkaitan boleh memohon [email protected] Maklumat lanjut boleh didapati di sini (https://www.miti.gov.my/redir/safeatwork/faq.html).

Malaysia telah menubuhkan Pusat Sehenti untuk memudahkan dan mempercepat permohonan perjalanan perniagaan di Malaysia. Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut berkaitan kemasukan pengembara perniagaan?

Sila rujuk Soalan Lazim di bawah portal Malaysia’s Safe Travel di sini (https://mysafetravel.gov.my/).

wpChatIcon