Logo

BMW Malaysia Sdn Bhd

BMW Malaysia Sdn. Bhd. telah membina platform yang kukuh untuk pertumbuhan.

BMW Group Malaysia telah ditubuhkan pada Ogos 2003 dan mempunyai tanggungjawab tempatan dan serantau. Dengan empat fungsi utama, syarikat iaitu salah satu bahagian penting dalam rangkaian Asia Kumpulan BMW. Fungsi-fungsi ini dijalankan oleh Syarikat National Sales (BMW Malaysia Sdn Bhd), yang mengedarkan kereta BMW dan MINI dan motosikal BMW; Pusat Data Group, salah satu daripada tiga hab global bagi perkhidmatan IT hujung-ke-akhir; Pusat Latihan Serantau di mana pakar-pakar dari seluruh dunia BMW yang terlatih dan Pusat Pengedaran Bahagian di Pelabuhan Tanjung Pelepas yang perkhidmatan 19 pasaran di Asia Pasifik.

Sejak memasuki Malaysia, BMW telah membangunkan platform yang kuat, dilengkapi dengan sokongan profesional dan komitmen yang ditunjukkan oleh rakan-rakan kami di Malaysia. Dengan iklim politik yang kuat dan stabil, beberapa infrastruktur yang terbaik di rantau ini dan kumpulan bakat yang besar, Malaysia berfungsi sebagai asas yang kukuh kepada pelan pertumbuhan Kumpulan BMW di Asia.

Penubuhan Pusat Pengedaran Bahagian Serantau di Pelabuhan Tanjung Pelepas, Johor Darul Takzim pada bulan Ogos 2004 mewakili pengenalan peranan utama serantau untuk BMW Group Malaysia. The Parts Regional Distribution Centre menyokong Kumpulan BMW oleh taburan cepat alat ganti dan aksesori seluruh pasaran Asia Pasifik, menyediakan perkhidmatan premium kepada pelanggan.

Satu lagi aset penting yang ditetapkan untuk mempercepatkan pertumbuhan serantau BMW Kumpulan adalah penubuhan Pusat Data Group, komponen penting dalam strategi syarikat Teknologi Maklumat (IT) . Selain daripada perkhidmatan asas IT seperti pengurusan e-mel, web hosting, telefon pengurusan operasi rangkaian, Pusat Data Kumpulan juga mengendalikan pelbagai jabatan khusus fungsi aplikasi termasuk sistem Kumpulan BMW global logistik, jualan dan pemasaran, pengeluaran (pemasangan dan pembuatan) dan perkhidmatan kewangan kepada negara-negara di rantau Asia Pasifik, Rusia, Afrika Selatan dan negara-negara lain di seluruh dunia.

BMW komited untuk menyediakan pelanggan dengan pengalaman yang paling berkesan untuk memiliki sebuah kereta mewah; daripada membeli BMW, untuk menikmati keseronokan memandu semata-mata, untuk premium perkhidmatan selepas jualan. Dengan sokongan dan fasilitasi daripada kerajaan, BMW telah dapat mewujudkan asas yang kukuh yang akan menjadi sebagai paksi bagi pertumbuhan kami di dalam negara dan di peringkat kawasan.

Sebelumnya

BP Malaysia

BenQ Sdn Bhd

Tarikh Dikemaskini : Khamis 17 Oktober 2019